Köpvillkor

1. Allmänt

För att beställa måste du vara minst 18 år. Är du under 18 år behöver målsman göra beställningen åt dig. 
De personuppgifter vi får används enbart av oss för att kunna leverera och ge dig en bra service. 
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Samtliga priser är angivna i SEK och inkluderar kostnader som moms och frakt.
Vi reserverar oss för slutförsäljning eller eventuella skrivfel och kan ej heller garantera att bilderna återger varans exakta utseende.

2. Betalning

Flera betalsätt erbjuds:

- Bankgiroinbetalning till 810-8862  (Findings)
  Kom ihåg att ange ditt namn eller ordernummer som meddelande till oss.

- Swish till nr 123 476 31 73  

- Swish handel - betala direkt med förifyllda uppgifter

- Direktbetalning via bank

- Masterpass 

- Kortbetalning via Mondido

- Faktura eller delbetalning via Mondido-Collector bank
  Väljer du något av dessa alternativ godkänner du deras köpvillkor i nästa steg i kassan. 
  Fakturan skickas ofta samtidigt som varan (via e-post) vilket innebär att den kan komma ca en vecka före paketet.
  Förfallodagen är 30 dagar från att fakturan har skickats till din e-postadress.

OBS! 
Om du vill ha beställningen skickad till annan adress än din bokföringsadress kan du inte välja Faktura-Delbetalning eftersom vi då endast kan leverera till den adress som är angiven i folkbokföringen.

Efter genomfört köp skickas en bekräftelse via e-post. Får du ingen orderbekräftelse samma dag har du förmodligen råkat missa något tecken i din e-postadress vid registreringen. (Kolla även i skräpposten.) 
Vi ber dig då att ta kontakt med oss.
E-post: info@kattlycka.se

3. Frakt och leverans

Fri frakt till adress inom Sverige. 
Leveranstiden är normalt ca 3-7 dagar för klösträd och ca 5-14 dagar för burar.
Alla varor levereras omonterade direkt från tillverkarens lager.

4. Ändring av beställning eller avbeställning

Du kan göra ändringar i din beställning eller avbeställa fram till dess att beställningen har effektuerats.
Effektuering innebär när vi börjar behandla din order, dvs när vi lämnar packorder till lagret, beställer hos leverantören, bokar frakt eller liknande.
Varje beställning får snabb behandling så det finns i de flesta fall inte mycket tid fram till effektuering.
Efter denna tidpunkt är du skyldig att ta emot leveransen. Som kund hos oss har du dock alltid 14 dagars ångerrätt enligt rubriken  ”Ångerrätt” nedan.
Avbeställning av vara som tillverkats speciellt för dig är inte möjlig efter det att vi beställt eller påbörjat tillverkningen av varan.
En avbeställning är giltig först när du mottagit bekräftelse härom från oss.

5. Reklamationer

Fraktskador: Kontrollera alltid paketet vid leveransen och anmäl synliga skador direkt till speditören/ombudet och sedan till oss. 
Övriga reklamationer bör göras så snart som möjligt efter mottagen leverans.
Om någon del är skadad eller saknas behöver vi en skriftlig beskrivning av felet tillsammans med digitala foton som visar felet. Skicka detta via e-post till info@kattlycka.se.
Vid godkänd reklamation skickas reservdelar utan kostnad.

OBS!
Vid burleverans - Vänligen kontrollera förpackningen före kvittens!

Synliga skador ska anmälas genast direkt till chauffören vid godsets mottagande och chauffören ska anteckna detta i det kvitterade exemplaret av transportdokumentet eller annan handling. Chaufförens notering är nödvändig för att fraktbolaget ska ta ansvar för fraktskador. Din kvittens är ett godkännande av leveransen om ingen skadenotering gjorts

6. Ångerrätt

Enligt distanshandelslagen har du möjlighet att ångra köp inom 14 dagar. Denna frist börjar löpa från den dag du tar emot varan. Returfrakten måste du dock bekosta själv. 
För godkänd retur skall varan återsändas i oskadat och oanvänt skick.

Återbetalning görs via tidigare valt betalsätt alternativt till önskat bankkonto eller swish nummer.

Tag alltid kontakt med oss innan varan returneras för att få information om hur du går tillväga.
E-post: info@kattlycka.se

7. Returer

Vid alla returer på grund av ångrat köp eller reklamation måste varan förpackas på ett bra sätt för att förhindra fraktskador. Använd gärna originalförpackningar. Fraktbolagen har rätt att neka gods med bristfälligt emballage. Om det gäller en retur med upphämtning måste någon finnas hemma och ta emot fraktbolaget på bokad dag.
Tag alltid kontakt med oss innan varan returneras för att få information om hur du går tillväga.
E-post: info@kattlycka.se

8. Ej utlösta paket

Om du inte tar emot paketet vid leverans eller inte hämtar ut paketet på utlämningsstället så kommer det att returneras efter 10-14 dagar. Det uppstår då returkostnader som kommer att debiteras dig då det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen. (Fraktbolaget försöker kontakta/påminna dig flera gånger innan retur och du har även fått uppgift om försändelse-ID i leveransbeskedet via e-post så du kan spåra paketet. Det blir inga returer av misstag.)
Kostnaden är normalt 300 kr för mindre paket och 3000-4000 kr för stora fågelburar eftersom de kräver specialfrakt och lagerplats.

9. Hantering av känsliga uppgifter

Personuppgifter hanteras enligt PUL för Sverige. Vi lämnar inte ut några personuppgifter till uppköpare.
Kreditkortsuppgifter hanteras på en säker sida och överförs krypterat med SSL.

Sajten Kattlycka.se tillhandahålls av Findings, org. nr 710413-8644, 92273 Hällnäs, Sverige.
E-post: info@kattlycka.se
Tel: 076-8024531